Mijn Gereedschapskist
Online marketing- en communicatie kennisbank

Vindbaarheid website verbeteren door de inzet van zoekmachine optimalisatie

Wil je gezocht of gevonden worden?

Elke ondernemer met een eigen website wil goed gevonden worden in zoekmachines. Dat houdt namelijk in dat er meer bezoekers naar de website komen van het bedrijf met de mogelijkheid dat deze bezoekers klanten worden. Maar ja, dat wil de concurrent ook.

Binnen Google is het altijd vechten voor zo’n hoog mogelijke positie in de zoekresultaten. Om daar te belanden moet er hard worden gewerkt. Google beoordeelt een site namelijk op meer dan 250 factoren (algoritmes), en ook die veranderen ook nog eens dagelijks.

Wat kun je doen om hoger te komen in de zoekresultaten van Google?

Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO (Search Engine Optimization) is een complexe puzzel waarbij je zowel naar de techniek, inhoud en relaties met andere websites kijkt. Alleen met een gedegen optimalisatie kun je hoger in de zoekresultaten komen met een website. Ik ben goed op de hoogte van veel belangrijke factoren waarop Google een website beoordeelt en blijf ook constant op de hoogte van de grotere updates. Alleen op deze manier kan ik mijn klanten helpen.

SEO-ondersteuning

Ik help ondernemers met het bouwen van een nieuwe geoptimaliseerde website én ik kan bestaande websites optimaliseren. DIt doe ik door acties uit te voeren die én legaal zijn (zodat Google je straks niet afstraft door foute acties) én die heel transparant zijn. Ik werk vanuit een eigen SEO-dashboard waar ook mijn klanten toegang hebben. Zo zie je direct welke acties zijn uitgevoerd en wat de resultaten zijn.

Een aantal van die SEO-activiteiten:

  • verbeteren van de onderliggende techniek (in overleg met de websitebouwer)
  • zoekwoordenonderzoek
  • pagina voor pagina optimaliseren inclusief zoekwoord, teksten, metatags, afbeeldingen, etc.
  • linkbuilding
  • aanmelden website bij belangrijke websites voor o.a. lokale zichtbaarheid

Coach of bakker?

De ene website is makkelijker hoger te krijgen in de zoekresultaten dan de andere. Een lokaal bedrijf is vaak heel snel plaatselijk zichtbaarder te krijgen dan een coach die landelijk werkt. Daarom vind ik het altijd belangrijk om te zoeken naar de uniekheid van een bedrijf: wat maakt jou anders? En die uniekheid in aanpak, diensten, producten of persoon kunnen we wél vaak goed optimaliseren voor een betere vindbaarheid.

White hat vs black hat

Ik ben voor transparantie, openheid en eerlijkheid. Ik haal geen trucs uit waardoor je snel resultaten haalt maar in een latere instantie problemen krijgt met Google. Optimaliseren is een proces wat lang duurt maar staat het eenmaal goed, dan heb je er ook lang plezier van.

Advies

Ben je geïnteresseerd in het optimaliseren van je website? Maak dan vandaag nog een afspraak voor een vrijblijvend adviesgesprek. Ik zorg ervoor dat ik voor ons gesprek al goed naar de voor- én achterkant van je website heb gekeken.

AVG privacy instellingen

De AVG privacywetgeving schrijft voor dat een website bezoeker zelf mag bepalen welke cookies wel en niet opgeslagen mogen worden. Cookies zijn kleine bestandjes die op je website worden weggeschreven. Ze dienen ervoor om 1) je bezoek aan onze website te versnellen en 2) voor ons om meer te weten te komen waar onze bezoekers vandaan komen en waar ze naar kijken. Je hebt hieronder de mogelijkheid om cookies uit te zetten.

Privacy policy