Wat is conversie?

Wat is conversie?

De betekenis van conversie in de e-commerce houdt in: de omzetting van websitebezoek naar een bepaald conversiedoel, zoals een informatieverzoek, registratie, bestelling of betaling.

Conversie wordt over het algemeen uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel. Het doel van jouw website is conversie. Je wilt je klanten immers informeren, registreren, adviseren, een product of dienst aan ze verkopen. Daarom is het zaak je website op zó te optimaliseren, dat bezoekers besluiten tot registratie of aankoop, ofwel: tot conversie!

Conversie berekening

Aantal bestellingen (of offerte aanvragen of klanten) / aantal bezoekers x 100.

Bijvoorbeeld: je hebt 1.ooo bezoekers per maand en je ontvangt 50 offerte aanvragen. Je offerte formulier heeft dan een conversie percentage van 5%.
50/1000*100 = 5%.

Je kunt zo per pagina, product ed bekijken wat goed converteert.

Samenvatting
Naam van het artikel
Wat is conversie?
Beschrijving
Conversie wordt over het algemeen uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel. Het doel van jouw website is conversie. Je wilt je klanten immers informeren, registreren, adviseren, een product of dienst aan ze verkopen. Daarom is het zaak je website op zó te optimaliseren, dat bezoekers besluiten tot registratie of aankoop, ofwel: tot conversie!
Schrijver
Naam
Mijn Gereedschapskist

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Deze website gebruikt cookies voor statistische informatie en marketing doeleinden. AccepterenMeer lezen

De 5 meest gemaakte fouten waardoor je geen klanten via je website krijgt.

En hoe jij ze kunt voorkomen!

Krijg jij klanten via je website? Nee? Download dan direct dit e-book met de 5 meest gemaakte fouten én heel veel tips hoe jij ze kunt voorkomen. Heel praktisch en direct (zelf) uit te voeren zonder technische kennis.

De Kluswijzer ontvangen?

Wil je je, na het lezen van mijn e-book, inschrijven voor de Kluswijzer?
Bedankt! Daar word ik oprecht heel erg blij van.
Ik verstuur op onregelmatige tijden meer informatie over allerlei zaken
rondom je website en online marketing.